top of page
Zoeken

De dag van Sophie

Bijgewerkt op: 13 sep. 2021

Heeft u al eens kennis gemaakt met Sophie? Sophie is een enthousiaste en betrokken zorgprofessional die ervan houdt om elke dag bezig te zijn met het ondersteunen van mensen die soms wat extra hulp nodig hebben. En wie kan er nou beter uitleggen hoe woonzorgtechnologie haar en haar cliënten kan ondersteunen dan zij. In deze "De dag van Sophie" blogs lopen we met Sophie mee bij haar belangrijke werk.

Ik ben Sophie

Ik geniet het meest van de momenten met de bewoners als ze even vergeten dat ze zorg nodig hebben. Dat ze het gevoel hebben gewoon volwaardig binnen onze samenleving te staan, dat ze onbegrensde mogelijkheden zien en genieten van elkaars en mijn gezelschap.


Ik heb respect voor de mensen die ik verzorg en houd er altijd rekening mee dat ik te gast ben in hun huis. Ik vind het ook fijn om van ze te horen of ze helemaal tevreden zijn of wellicht toch op een andere manier geholpen willen worden.



Cinnovate woonzorgtechnologie

De locatie waar ik werk is voorzien van Cinnovate woonzorgtechnologie. Dankzij deze technologie kunnen we ervoor zorgen dat onze bewoners meer zelf kunnen doen en daarmee minder afhankelijk zijn van ons. Zelfstandigheid en zelfredzaamheid is enorm belangrijk als het gaat om kwaliteit van leven.


De technologie ondersteunt niet alleen onze bewoners in het dagelijks leven het ondersteunt mij en mijn collega's ook bij onze dagelijkse werkzaamheden. Dankzij het systeem is er veel rust in ons huis gekomen en kunnen wij meer aandacht besteden aan de mensen die we helpen. Er zijn geen onnodige piepjes meer, we vertrouwen op de signalering van het systeem en we kunnen praktisch alles zelfstandig regelen zonder dat we daar techneuten voor nodig hebben.


Hoe start ik mijn dag?

Als ik binnenkom dan pak ik een smartphone uit de lader en log in op de Assist App. Vervolgens selecteer ik de dienst die ik die dag mag draaien en ik ben op dat moment direct onderdeel van ons zorgproces. Ik zie meteen hoe het ervoor staat met onze bewoners via het handige kameroverzicht in de Assist App.


De Assist App is mijn digitale persoonlijke assistent. Ik kan de woonzorgtechnologie ermee configureren en krijg alleen de voor mij relevante oproepen via de Assist App direct op mijn telefoon. Dat geeft rust en overzicht.


Daarnaast kan ik heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in de woonzorgtechnologie. Een sensor bij een bewoner plaatsen is een kwestie van ophangen en activeren via de Assist App. Maar ik kan ook eenvoudig wijzigingen aanbrengen in profielen en scenario's zonder dat ik daarbij ondersteuning nodig heb van onze technische dienst.



Weet je wat trouwens ook handig is? We kunnen als team zelf bepalen of er wat overlap zit in onze diensten. Zo kan ik lekker rustig instromen en blijft ook tijdens de roosterwisseling goede zorg gewaarborgd.


Zo, dan is het nu tijd voor een kopje koffie met collega's en bespreken we de bijzonderheden van de afgelopen dienst. Zo weet ik precies wat er de afgelopen nacht gebeurd is. De volgende keer vertel ik over mijn avonturen met meneer Pieters die een enorme baaldag had.


Wilt u het verhaal van Sophie compleet gepresenteerd krijgen? Mail dan naar info@cinnovate.nl. Wij komen graag bij u langs om het verhaal te vertellen.




93 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page